Vibrofiltr Wave 15 - pianka dźwiękochłonna

samoprzylepna, miękka i elastyczna pianka dźwiękochłonna o dużej gęstości do wyciszania wnętrza kabiny - grubość 5/15mm, 1szt. 50x50cm, 0.25m2

  • Dodaj recenzję:
  • Producent: Vibrofiltr
  • Dostępność: dostępny

  • 46,00 zł
  • szt.

 

Vibrofiltr Wave 15 
Samoprzylepna, bardzo miękka i bardzo elastyczna mata piankowa z kombinacją otwartych i zamkniętych komórek o dużej gęstości, wykonana na bazie spienionego poliuretanu, charakteryzująca się wysoką skutecznością pochłaniania dźwięku w zakresie średnich i wysokich częstotliwości pasma akustycznego. Maty piankowe Vibrofiltr Wave 15 są bardzo elastyczne i łatwe w montażu na powierzchniach o płaskim lub skomplikowanym kształcie. Pianki te są przeznaczone do stosowania przede wszystkim wnątrz pojazdów za elementami tapicerki i podsufitki jako bardzo efektywny materiał pochłaniający hałas w paśmie częstotliwości powyżej 1200 Hz (szum, świst, itp.). Struktura z kombinacją zamkniętych i otwartych komórek o dużej gęstości sprawia, że materiał ten dobrze sprawdza się również jako pochłaniacz oraz izolator hałasu w niższym zakresie częstotliwości (zaczyna absorbować dźwięk już od ok. 250 Hz). Pianki Vibrofiltr Wave 15 posiadaja bardzo miękką w dotyku/nacisku strukturę o właściwości spowolnionego powrotu do pierwotnego kształtu po mocnym ściśnięciu (pamięć kształtu). Dzięki takiej nieagresywnej sprężystości oraz perforacji w kształcie łagodnej fali pianki te mają bardzo szerokie zastosowanie podczas redukcji rezonansów elementów tapicerki samochodowej (drgania, brzęczenie, trzaski). Oprócz właściwości pochłaniających hałas pełnią również rolę lekko sprężystej amortyzującej przekładki pomiędzy dwoma sąsiadującymi płaszczyznami niwelując wzajemne ocieranie się drżących powierzchni (np. pomiędzy boczkiem tapicerki drzwiowej i wewnętrznym poszyciem drzwi). Doskonale nadają się także do wyciszania łuków tylnych nadkoli wewnętrznych, tylnej powierzchni tapicerki boczków i klapy bagażnika lub obszarów pomiędzy innymi elementami kabiny o ograniczonej ilości wolnej przestrzeni. 


UWAGA! 
To nie jest standardowa gąbka akustyczna lub popularna gąbka techniczna o niewielkiej gęstości i niskiej skuteczności pochłaniania dźwięku.

 

 

PODSTAWOWE PARAMETRY:

  • grubość:  fala 5/15 mm  (najniższy/najwyższy punkt) 
  • samoprzylepna, bardzo elastyczna i bardzo miękka mata piankowa o dużej efektywności pochłaniania dźwięku w paśmie średnich i wysokich częstotliwości, redukuje hałas również w niższym zakresie pasma akustycznego (zaczyna absorbować dźwięk już od ok. 250 Hz), może także pełnić rolę izolacji termicznej w suchych miejscach kabiny (np. dach) 
  • materiał bazowy:  spieniony poliuretan, struktura z kombinacją otwartych i zamkniętych komórek o dużej gęstości bez dodatkowej impregnacji, profilowanie typu "łagodna fala", posiada właściwość spowolnionego powrotu do pierwotnego kształtu po mocnym ściśnięciu (rozpręża się z niewielką siłą i dopasowuje do wolnej przestrzeni)    
  • najbardziej efektywna redukcja hałasu w paśmie częstotliwości powyżej 1200 Hz 
  • poziom absorpcji dźwięku:  do 80%   
  • zakres temperatury pracy:  -40ºC do +90ºC
  • wymiary arkusza:  500x500 mm
  • powierzchnia arkusza:  0,25 m2
  • waga arkusza:  0,12 kg  (0,48 kg/m2) 
  • ilość arkuszy w opakowaniu zbiorczym:  10 szt. / 2,5 m2  
  • produkt nietoksyczny, bezwonny, nie rozkłada się pod wpływem warunków atmosferycznych, absorbuje płyny po zamoczeniu (nasiąka)  
  • mata piankowa może być stosowana w motoryzacji oraz w pomieszczeniach zamkniętych, w miejscach nie narażonych na bezpośrednie działanie wody              
  • wyprodukowano w Ukrainie       
  • zastosowanie w samochodzie:  za elementami tapicerki wewnątrz kabiny, w miejscach nie narażonych na bezpośrednie działanie wody - zalecany montaż, np. na tylnej powierzchni boczków drzwiowych, na słupkach, na dachu pod podsufitką, za deską rozdzielczą, na ścianie grodziowej silnika od strony kabiny, na tylnych wewnętrznych nadkolach, za boczkami bagażnika oraz w przestrzeniach przy tylnych błotnikach, itp.    
  • cena za 1 arkusz o wymiarach 50x50cm  (0,25 m2)

 

 

JAK SKUTECZNIE WYCISZYĆ SAMOCHÓD ?
Najwyższy poziom wyciszenia wnętrza kabiny pojazdu można osiągnąć jedynie poprzez kompleksowe wygłuszenie (wytłumienie oraz akustyczne odizolowanie i wyciszenie) wszystkich kluczowych elementów nadwozia i wnętrza, montując na te elementy warstwowo (w miarę możliwości i dostępnego miejsca) trzy różne rodzaje najbardziej skutecznych materiałów najwyższej klasy, gdzie każdy z nich posiada inne właściwości akustyczne, działa w innym zakresie częstotliwości i spełnia inną rolę. Są nimi:

  • warstwa 1 - wysoko efektywne materiały antywibracyjne tłumiące drgania i rezonanse elementów nadwozia oraz dodatkowo izolujące wnętrze od zewnętrznego hałasu, którymi są wysokiej jakości maty na bazie butylu, aluminium i polimerów o możliwie najwyższej wartości współczynnika MLF (np. maty tłumiące Vibrofiltr PRO),
  • warstwa 2 - piankowe izolacje-bariery dźwiękowe o strukturze zamkniętych komórek, blokujące przedostawanie się hałasu drogowego do wnętrza kabiny oraz dodatkowo termicznie izolujące wnętrze przed nadmiernym nagrzewaniem i szybkim wychładzaniem (np. pianki kauczukowe, pianki polietylenowe), 
  • warstwa 2 / 3 - miękkie, porowate materiały pochłaniające dźwięk o strukturze otwartych i/lub częściowo zamkniętych komórek, które oprócz właściwości dźwiękochłonnych pełnią jednocześnie rolę przekładek amortyzujących i tłumiących rezonanse plastikowych elementów tapicerki oraz redukują trzeszczenie i skrzypienie tych elementów (np. poliuretanowe pianki dźwiękochłonne, maty wyciszające na bazie włókniny, filce akustyczne).