najwyższej klasy, najskuteczniejsza, miękka pianka dźwiękochłonna z powolnym rozprężaniem do wyciszania kabiny pojazdu - gr. 15/35mm, 1szt. 50x40cm, 0.2m2
CTK WaveFix 35
Jeden z najbardziej efektywnych i najskuteczniejszych w działaniu materiałów dźwiękochłonnych z najwyższej klasy Premium, jakie są obecnie dostępne na rynku o podobnej grubości. Istnieje jeszcze tylko kilka produktów o porównywalnych właściwościach, które są oferowane przez znanych producentów po znacznie wyższych cenach. CTK WaveFix 35, to samoprzylepna, bardzo elastyczna, bardzo miękka i delikatna w dotyku mata dźwiękochłonna na bazie specjalistycznego poliuretanu "z pamięcią", zaimpregnowanego preparatem dźwiękochłonnym. Charakteryzuje się bardzo wysoką zdolnością rozpraszania i pochłaniania dźwięku (hałasu) w zakresie średnich i wysokich częstotliwości (szum, świst) oraz dobrymi właściwościami termo-izolacyjnymi. Dźwiękochłonny impregnat dodatkowo poprawia właściwości akustyczne, chroni przed wchłanianiem wilgoci z powietrza, rozwojem drobnoustrojów, pleśni i bakterii oraz zabezpiecza materiał bazowy przed starzeniem. Pianki CTK WaveFix 35 posiadają porowatą strukturę z kombinacją półotwartych i częściowo zamkniętych komórek o dużej gęstości, zróżnicowanych wymiarach i nieregularnych kształtach. Komórki zamknięte dobrze izolują/blokują hałas i ciepło, a komórki otwarte skutecznie pochłaniają dźwięk wewnątrz swej nieregularnej struktury. Dzięki temu, maty piankowe WaveFix 35 działają równocześnie w dwóch różnych obszarach, gdyż posiadają kluczowe właściwości, jakimi charakteryzują się zarówno materiały absorbujące dźwięk, jak i materiały izolujące hałas. Profilowanie typu "fala" dodatkowo zwiększa aktywną powierzchnię dźwiękochłonną, w efekcie czego, absorpcja dźwięku jest znacznie wyższa w porównaniu ze standardowymi materiałami o płaskiej powierzchni. Pianka charakteryzuje się także tak zwanym "efektem pamięci kształtu", czyli posiada właściwość powolnego powrotu do pierwotnej postaci po mocnym ściśnięciu. Rozprężając się powoli z niewielką siłą, dokładniej wypełnia szczeliny i wolną przestrzeń pomiędzy dwoma sąsiadującymi panelami, elementami nadwozia lub tapicerki samochodu, bez ryzyka ich odkształcenia i wypchnięcia z zatrzaskiwanych elementów mocujących. Dzięki bardzo miękkiej i elastycznej strukturze, maty wyciszające CTK WaveFix 35 są bardzo łatwe w montażu na płaskich oraz nieregularnych powierzchniach, nawet o bardzo skomplikowanym kształcie. Przeznaczone są do stosowania wewnątrz kabiny pojazdu, przede wszystkim za plastikowymi panelami, elementami tapicerki, podsufitki, deski rozdzielczej, a także w bagażniku, na powierzchniach nadkoli i błotników, jako bardzo efektywny materiał pochłaniający hałas drogowy. Maty CTK WaveFix 35 zapewniają kilka razy wyższą absorpcję dźwięku niż inne standardowe materiały wyciszające o podobnej grubości. Najbardziej efektywnie działają w szerokim zakresie częstotliwości powyżej 500 Hz, jednak redukcja hałasu rozpoczyna się już od ok. 100 Hz. Oznacza to, że jeżeli celem jest naprawdę skuteczne i wyraźnie odczuwalne wyciszenie wnętrza kabiny samochodu, to ten materiał jest wręcz obowiązkowy w każdej profesjonalnej instalacji wyciszającej. Dzięki bardzo łagodnej sprężystości oraz zdolności spowolnionego dopasowywania się do kształtu szczelin i wolnej przestrzeni pomiędzy dwoma elementami, pianki dźwiękochłonne CTK WaveFix 35 doskonale sprawdzają się również jako materiał redukujący trzaski, skrzypienie oraz rezonanse plastikowych paneli kabiny i tapicerki samochodowej (np. boczki drzwiowe, podsufitka, kokpit, konsola tunelu środkowego, słupki, tapicerka klapy bagażnika, itp.), pełniąc rolę miękkiej, amortyzującej i wyciszającej przekładki, pomiędzy dwoma drgającymi płaszczyznami, np. pomiędzy boczkiem drzwiowym i wewnętrznym poszyciem drzwi. Materiał ten, może być również stosowany do redukcji grzechotania wiązek i złącz elektrycznych, a także do wyciszania urządzeń przemysłowych, maszyn i pomieszczeń oraz do wygłuszania wnętrza kolumn głośnikowych i obudów subwooferów. W przypadku montażu na metalowych elementach nadwozia samochodu (np. dach, boki i nadkola bagażnika), maty piankowe CTK WaveFix 35 należy montować jako ostatnią warstwę akustyczną (drugą lub trzecią) na podłożu, które najpierw zostało wytłumione antyrezonansową matą alu-butylową i ewentualnie dodatkowo odizolowane pianką termo-akustyczną.
UWAGA!
To nie jest standardowa gąbka akustyczna lub techniczna o niewielkiej gęstości i niskiej skuteczności.
PODSTAWOWE PARAMETRY:
JAK SKUTECZNIE WYCISZYĆ SAMOCHÓD ?
Najwyższy poziom wyciszenia wnętrza kabiny pojazdu można osiągnąć jedynie poprzez kompleksowe wygłuszenie (wytłumienie oraz akustyczne odizolowanie i wyciszenie) wszystkich kluczowych elementów nadwozia i wnętrza, montując na te elementy warstwowo (w miarę możliwości i dostępnego miejsca) trzy różne rodzaje najbardziej skutecznych materiałów najwyższej klasy, gdzie każdy z nich posiada inne właściwości akustyczne, działa w innym zakresie częstotliwości i spełnia inną rolę. Są nimi: