CTK Elastic 10 - pianka wyciszająca hałas drogowy

wodoodporna, samoklejąca mata ze spienionej gumy do izolacji wnętrza samochodu przed hałasem i temperaturą - grubość 10mm, 1szt. 50x40cm, 0,2m2

  • Dodaj recenzję:
  • Producent: CTK
  • Dostępność: dostępny

  • 34,00 zł
  • szt.

CTK Elastic 10
Samoprzylepna, miękka i lekka mata termo-akustyczna na bazie spienionej, elastycznej gumy (kauczuk syntetyczny i uszlachetniające dodatki) z kombinacją zamkniętych komórek o zróżnicowanym kształcie i wielkości. Taka konstrukcja sprawia, że materiał ten łączy pozornie sprzeczne ze sobą właściwości, a mianowicie - skutecznie pochłania i redukuje hałas (co zazwyczaj jest cechą materiałów z komórkami otwartymi na bazie poliuretanu, które absorbują wodę) oraz jednocześnie zapewnia bardzo wysoki poziom izolacji (blokowania) dźwięku i ciepła, zachowując przy tym całkowitą odporność na wilgoć i bezpośrednie działanie wody. Dzięki tym właściwościom, CTK Elastic jest jednym z najbardziej wydajnych na rynku materiałem przeznaczonym do termicznej i akustycznej izolacji pojazdów oraz obudów urządzeń przemysłowych (maszyny, klimatyzatory, agregaty, itp.). Samoprzylepne maty na bazie spienionej, elastycznej gumy kauczukowej można bardzo łatwo montować na płaskiej lub łagodnie nieregularnej powierzchni (należy unikać mocnych wygięć, ostrych przetłoczeń i szorstkich powierzchni). W samochodzie, przeznaczone są głównie do stosowania wewnątrz kabiny, jako wydajne izolatory termiczne zapobiegające nadmiernemu nagrzewaniu lub wychładzaniu się wnętrza pojazdu oraz przede wszystkim, jako bardzo skuteczne bariery akustyczne izolujące kabinę od zewnętrznego hałasu (hałas od kół, od silnika, itp.). Dzięki właściwościom olejo i wodoodpornym, pianki te mogą być naklejane na większość wewnętrznych lub zewnętrznych metalowych elementów nadwozia samochodu, np. na podłodze, na dachu za podsufitką, na wewnętrznych i zewnętrznych elementach nadkoli, na wewnętrznym lub zewnętrznym podszybiu, wewnątrz klapy bagażnika oraz wewnątrz komór drzwiowych. Specyficzna struktura, wysoka elastyczność oraz odporność na wilgoć, rozwój bakterii i pleśni, sprawiają że maty CTK Elastic doskonale spisują się również pod podłogowymi wykładzinami samochodowymi jako skuteczny materiał wyciszający i blokujący przedostawanie się hałasu drogowego do wnętrza kabiny pojazdu. W celu osiągnięcia najlepszego efektu, zaleca się stosowanie razem z samoprzylepnymi matami alu-butylowymi służącymi do wytłumiania drgań i rezonansów podłoża (piankę termo-akustyczną CTK Elastic należy naklejać jako drugą warstwę na elementach nadwozia, które wcześniej zostały wytłumione alu-butylową matą antywibracyjną). Produkt nie jest zalecany do wyciszania boczków drzwiowych lub powierzchni podobnych plastikowych elementów tapicerki.

 

 

PODSTAWOWE PARAMETRY:

  • wodoodporna, samoprzylepna, lekka, elastyczna mata piankowa do wyciszania oraz termicznej i akustycznej izolacji wnętrza kabiny pojazdów, maszyn lub obudów urządzeń przemysłowych  
  • grubość:  10,0 mm 
  • materiał bazowy:  spieniona guma kauczukowa, komórki zamknięte o zróżnicowanym kształcie i wielkości, kolor czarny  
  • przewodność cieplna:  0,032 - 0,034 W/m2
  • izolacja akustyczna:  do 36 dB
  • wymiary arkusza:  500x400 cm
  • powierzchnia arkusza:  0,20 m2
  • waga arkusza:  0,12 kg  (0,6 kg/m2)
  • ilość arkuszy w opakowaniu zbiorczym:  13 szt. / 2,60 m2 
  • zalecana temperatura montażu:  +10ºC do +30ºC
  • zakres temperatury stosowania i eksploatacji:  -45ºC do +105ºC
  • produkt wodoodporny, olejoodporny, nietoksyczny, bezwonny, odporny na rozwój mikroorganizmów, bakterii i pleśni, nie zawiera azbestu, nie absorbuje wilgoci i nie rozkłada się pod wpływem warunków atmosferycznych nawet do 20 lat 
  • mata może być stosowana w motoryzacji i w pomieszczeniach zamkniętych, nie wywołuje żadnych reakcji alergicznych  
  • wyprodukowano w Ukrainie przez CTK Ltd. zgodnie ze standardami zarządzania jakością ISO 9001:2008, SIC.02.040.1344  
  • zastosowanie w samochodzie:  komory drzwi, dach, podłoga, nadkola, boczne blachy bagażnika, ściana grodziowa komory silnika - montaż ukryty za panelami, osłonami, pod wykładzinami lub za elementami tapicerki. Naklejać na dokładnie odtłuszczone powierzchnie metalowych elementów nadwozia o płaskiej lub łagodnie przetłoczonej powierzchni, najlepiej jako drugą warstwę na wcześniej zamontowaną i odtłuszczoną alu-butylową matę tłumiącą. Produkt nie jest zalecany do wyciszania boczków drzwiowych lub podobnych plastikowych elementów tapicerki.
  • cena za 1 arkusz o wymiarach 50x40 cm  (0,20 m2)

 

 

JAK SKUTECZNIE WYCISZYĆ SAMOCHÓD ?
Najwyższy poziom wyciszenia wnętrza kabiny pojazdu można osiągnąć jedynie poprzez kompleksowe wygłuszenie (wytłumienie oraz akustyczne odizolowanie i wyciszenie) wszystkich kluczowych elementów nadwozia i wnętrza, montując na te elementy warstwowo (w miarę możliwości i dostępnego miejsca) trzy różne rodzaje najbardziej skutecznych materiałów najwyższej klasy, gdzie każdy z nich posiada inne właściwości akustyczne, działa w innym zakresie częstotliwości i spełnia inną rolę. Są nimi:

  • warstwa 1 - wysoko efektywne materiały antywibracyjne tłumiące drgania i rezonanse elementów nadwozia oraz dodatkowo izolujące wnętrze od zewnętrznego hałasu, którymi są wysokiej jakości maty na bazie butylu, aluminium i polimerów o możliwie najwyższej wartości współczynnika MLF (np. maty tłumiące CTK Dominator, CTK Premium, CTK Standard Professional),
  • warstwa 2 - piankowe izolacje-bariery dźwiękowe o strukturze zamkniętych komórek, blokujące przedostawanie się hałasu drogowego do wnętrza kabiny oraz dodatkowo termicznie izolujące wnętrze przed nadmiernym nagrzewaniem i szybkim wychładzaniem (np. pianki kauczukowe CTK Elastic, CTK Elastic F, pianki polietylenowe CTK TempoFix), 
  • warstwa 2 / 3 - miękkie, porowate materiały pochłaniające dźwięk o strukturze otwartych i/lub częściowo zamkniętych komórek, które oprócz właściwości dźwiękochłonnych, pełną jednocześnie rolę przekładek amortyzujących i tłumiących rezonanse plastikowych elementów tapicerki oraz redukują trzeszczenie i skrzypienie tych elementów (np. poliuretanowe pianki dźwiękochłonne CTK SilenceFix, CTK WaveFix, maty wyciszające na bazie włókniny CTK CaiMat). Dla najlepszego efektu podczas wyciszania hałasu drogowego zaleca się także montaż membrany akustycznej CTK Block Pro, jako ostatniej trzeciej warstwy na dolnych poziomych elementach karoserii.