FLEX 3 - mata wyciszająca i izolująca hałas drogowy

wodoodporna, lekka, samoklejąca pianka kauczukowa do wyciszania i termicznej izolacji wnętrza samochodu - grubość 3mm, 100x100cm, 1m2
  • Dodaj recenzję:
  • Dostępność: dostępny

  • 67,99 zł
  • szt.

EX 3
Samoprzylepna, lekka mata termo-akustyczna na bazie spienionej gumy kauczukowej z kombinacją zamkniętych komórek o różnej wielkości. Taka konstrukcja zapewnia wysoki i stały poziom tłumienia oraz pochłaniania dźwięku na całej powierzchni arkusza, dzięki czemu, tego rodzaju maty są jednymi z najbardziej wydajnych materiałów do termicznej i akustycznej izolacji wnętrza kabiny samochodu. Miękkie i elastyczne kauczukowe maty piankowe można bardzo łatwo montować na płaskiej lub łagodnie nieregularnej powierzchni (należy unikać mocnych wygięć, ostrych przetłoczeń i szorstkich powierzchni). Przeznaczone są głównie do stosowania wewnątrz pojazdów, jako izolatory termiczne zapobiegające nadmiernemu nagrzewaniu lub wychładzaniu się wnętrza pojazdu oraz jako skuteczne bariery akustyczne izolujące kabinę od zewnętrznych hałasów mechanicznych (hałas drogowy od kół, od silnika, itp.). Dzięki właściwościom olejo i wodoodpornym, pianki te mają szerokie zastosowanie i mogą być naklejane na większość elementów nadwozia, np. na podłodze, dachu, na nadkolach, wewnątrz komory klapy bagażnika oraz wewnątrz komór drzwiowych. Specyficzna struktura oraz odporność na wilgoć, sprawiają że doskonale spisują się pod wykładzinami samochodowymi jako skuteczny materiał blokujący przedostawanie się hałasu drogowego do wnętrza kabiny pojazdu. W celu uzyskania najlepszego efektu, zaleca się zastosowanie razem z samoprzylepnymi matami alu-butylowymi, służącymi do wytłumiania drgań i rezonansów podłoża (piankę termo-akustyczną należy aplikować na metalowe elementy nadwozia, które wcześniej zostały wytłumione alu-butylową matą antywibracyjną). Produkt nie jest zalecany do wyciszania boczków drzwiowych lub powierzchni podobnych plastikowych elementów tapicerki.

 

 

PODSTAWOWE PARAMETRY:

  • wodoodporna, samoprzylepna, lekka mata piankowa do termicznej i akustycznej izolacji wnętrza kabiny pojazdu
  • materiał bazowy:  spieniony kauczuk syntetyczny, komórki zamknięte o zróżnicowanej wielkości
  • grubość:  3 mm 
  • zakres temperatury pracy:  -40ºC do +85ºC
  • przewodność cieplna:  0,031 - 0,037 W/m2
  • izolacja akustyczna DIN 4109:  do 36 dB(А)
  • wymiary arkusza:  100x100 cm
  • powierzchnia arkusza:  1,0 m2
  • waga:  0,25 kg/m2
  • kolor:  czarny
  • opakowanie zbiorcze:  rolka o szerokości 100cm i długości 60m (60 m2)  
  • produkt wodoodporny, olejoodporny, nietoksyczny, bezwonny, nie absorbuje wilgoci i nie rozkłada się pod wpływem warunków atmosferycznych 
  • mata może być stosowana w motoryzacji i w pomieszczeniach zamkniętych
  • zastosowanie w samochodzie:  komory drzwi, dach, podłoga, nadkola, boczne blachy bagażnika, ściana grodziowa komory silnika - montaż ukryty pod wykładzinami lub za elementami tapicerki. Naklejać na dokładnie odtłuszczone powierzchnie metalowych elementów nadwozia o płaskiej lub łagodnie przetłoczonej powierzchni lub najlepiej jako drugą warstwę na wcześniej zamontowaną i odtłuszczoną alu-butylową matę tłumiącą. Produkt nie jest zalecany do wyciszania boczków drzwiowych lub powierzchni podobnych plastikowych elementów tapicerki.  
  • cena za 1 arkusz o wymiarach 100x100cm (1 m2) - odcinany z rolki o szerokości 100cm

 

 

JAK SKUTECZNIE WYCISZYĆ SAMOCHÓD ?
Najwyższy poziom wyciszenia wnętrza kabiny pojazdu można osiągnąć jedynie poprzez kompleksowe wygłuszenie (wytłumienie oraz akustyczne odizolowanie i wyciszenie) wszystkich kluczowych elementów nadwozia i wnętrza, montując na te elementy warstwowo (w miarę możliwości i dostępnego miejsca) trzy różne rodzaje najbardziej skutecznych materiałów najwyższej klasy, gdzie każdy z nich posiada inne właściwości akustyczne, działa w innym zakresie częstotliwości i spełnia inną rolę. Są nimi:

  • warstwa 1 - wysoko efektywne materiały antywibracyjne tłumiące drgania i rezonanse elementów nadwozia oraz dodatkowo izolujące wnętrze od zewnętrznego hałasu, którymi są wysokiej jakości maty na bazie butylu, aluminium i polimerów o możliwie najwyższej wartości współczynnika MLF (np. maty tłumiące CTK Dominator, CTK Premium, CTK Standard Professional,Vibrofiltr PRO),
  • warstwa 2 - piankowe izolacje-bariery dźwiękowe o strukturze zamkniętych komórek, blokujące przedostawanie się hałasu drogowego do wnętrza kabiny oraz dodatkowo termicznie izolujące wnętrze przed nadmiernym nagrzewaniem i szybkim wychładzaniem (np. pianki kauczukowe FLEX, CTK Elastic, CTK Elastic F, Vibrofiltr Flex, pianki polietylenowe CTK TempoFix, Vibrofiltr ECO), 
  • warstwa 2 / 3 - miękkie, porowate materiały pochłaniające dźwięk o strukturze otwartych i częściowo zamkniętych komórek, które oprócz właściwości dźwiękochłonnych, jednocześnie pełnią też rolę przekładek amortyzujących i tłumiących rezonanse plastikowych elementów tapicerki oraz redukują trzeszczenie i skrzypienie tych elementów (np. poliuretanowe pianki dźwiękochłonne CTK SilenceFix, CTK WaveFix, Vibrofiltr Autoshim, Vibrofiltr Autoshim Wave, maty wyciszające na bazie włókniny CTK CaiMat, Vibrofiltr Felt Acoustic).