CTK WaveFix 35 - pianka wyciszająca klasy Premium

najwyższej klasy, najskuteczniejsza, miękka pianka dźwiękochłonna z powolnym rozprężaniem do wyciszania kabiny pojazdu - gr. 15/35mm, 1szt. 50x40cm, 0.2m2

  • Dodaj recenzję:
  • Producent: CTK
  • Dostępność: dostępny

  • 93,00 zł
  • szt.

CTK WaveFix 35
Jeden z najbardziej efektywnych i najskuteczniejszych w działaniu materiałów dźwiękochłonnych z najwyższej klasy Premium, jakie są obecnie dostępne na rynku o podobnej grubości. Istnieje jeszcze tylko kilka produktów o porównywalnych właściwościach, które są oferowane przez znanych producentów po znacznie wyższych cenach. CTK WaveFix 35, to samoprzylepna, bardzo elastyczna, bardzo miękka i delikatna w dotyku mata dźwiękochłonna na bazie specjalistycznego poliuretanu "z pamięcią", zaimpregnowanego preparatem dźwiękochłonnym. Charakteryzuje się bardzo wysoką zdolnością rozpraszania i pochłaniania dźwięku (hałasu) w zakresie średnich i wysokich częstotliwości (szum, świst) oraz dobrymi właściwościami termo-izolacyjnymi. Dźwiękochłonny impregnat dodatkowo poprawia właściwości akustyczne, chroni przed wchłanianiem wilgoci z powietrza, rozwojem drobnoustrojów, pleśni i bakterii oraz zabezpiecza materiał bazowy przed starzeniem. Pianki CTK WaveFix 35 posiadają porowatą strukturę z kombinacją półotwartych i częściowo zamkniętych komórek o dużej gęstości, zróżnicowanych wymiarach i nieregularnych kształtach. Komórki zamknięte dobrze izolują/blokują hałas i ciepło, a komórki otwarte skutecznie pochłaniają dźwięk wewnątrz swej nieregularnej struktury. Dzięki temu, maty piankowe WaveFix 35 działają równocześnie w dwóch różnych obszarach, gdyż posiadają kluczowe właściwości, jakimi charakteryzują się zarówno materiały absorbujące dźwięk, jak i materiały izolujące hałas. Profilowanie typu "fala" dodatkowo zwiększa aktywną powierzchnię dźwiękochłonną, w efekcie czego, absorpcja dźwięku jest znacznie wyższa w porównaniu ze standardowymi materiałami o płaskiej powierzchni. Pianka charakteryzuje się także tak zwanym "efektem pamięci kształtu", czyli posiada właściwość powolnego powrotu do pierwotnej postaci po mocnym ściśnięciu. Rozprężając się powoli z niewielką siłą, dokładniej wypełnia szczeliny i wolną przestrzeń pomiędzy dwoma sąsiadującymi panelami, elementami nadwozia lub tapicerki samochodu, bez ryzyka ich odkształcenia i wypchnięcia z zatrzaskiwanych elementów mocujących. Dzięki bardzo miękkiej i elastycznej strukturze, maty wyciszające CTK WaveFix 35 są bardzo łatwe w montażu na płaskich oraz nieregularnych powierzchniach, nawet o bardzo skomplikowanym kształcie. Przeznaczone są do stosowania wewnątrz kabiny pojazdu, przede wszystkim za plastikowymi panelami, elementami tapicerki, podsufitki, deski rozdzielczej, a także w bagażniku, na powierzchniach nadkoli i błotników, jako bardzo efektywny materiał pochłaniający hałas drogowy. Maty CTK WaveFix 35 zapewniają kilka razy wyższą absorpcję dźwięku niż inne standardowe materiały wyciszające o podobnej grubości. Najbardziej efektywnie działają w szerokim zakresie częstotliwości powyżej 500 Hz, jednak redukcja hałasu rozpoczyna się już od ok. 100 Hz. Oznacza to, że jeżeli celem jest naprawdę skuteczne i wyraźnie odczuwalne wyciszenie wnętrza kabiny samochodu, to ten materiał jest wręcz obowiązkowy w każdej profesjonalnej instalacji wyciszającej. Dzięki bardzo łagodnej sprężystości oraz zdolności spowolnionego dopasowywania się do kształtu szczelin i wolnej przestrzeni pomiędzy dwoma elementami, pianki dźwiękochłonne CTK WaveFix 35 doskonale sprawdzają się również jako materiał redukujący trzaski, skrzypienie oraz rezonanse plastikowych paneli kabiny i tapicerki samochodowej (np. boczki drzwiowe, podsufitka, kokpit, konsola tunelu środkowego, słupki, tapicerka klapy bagażnika, itp.), pełniąc rolę miękkiej, amortyzującej i wyciszającej przekładki, pomiędzy dwoma drgającymi płaszczyznami, np. pomiędzy boczkiem drzwiowym i wewnętrznym poszyciem drzwi. Materiał ten, może być również stosowany do redukcji grzechotania wiązek i złącz elektrycznych, a także do wyciszania urządzeń przemysłowych, maszyn i pomieszczeń oraz do wygłuszania wnętrza kolumn głośnikowych i obudów subwooferów. W przypadku montażu na metalowych elementach nadwozia samochodu (np. dach, boki i nadkola bagażnika), maty piankowe CTK WaveFix 35 należy montować jako ostatnią warstwę akustyczną (drugą lub trzecią) na podłożu, które najpierw zostało wytłumione antyrezonansową matą alu-butylową i ewentualnie dodatkowo odizolowane pianką termo-akustyczną.

 

UWAGA! 
To nie jest standardowa gąbka akustyczna lub techniczna o niewielkiej gęstości i niskiej skuteczności.

 

 

PODSTAWOWE PARAMETRY:

  • grubość:  fala 15/35 mm  (najniższy/najwyższy punkt  +/- 10%) 
  • jeden z najbardziej efektywnych materiałów dźwiękochłonnych klasy Premium, spośród dostępnych na rynku o podobnej grubości
  • samoprzylepna, bardzo elastyczna i bardzo miękka mata piankowa o bardzo wysokiej zdolności pochłaniania dźwięku w paśmie średnich i wysokich częstotliwości, dzięki strukturze z półotwartymi i częściowo zamkniętymi komórkami, redukuje hałas również w niższym zakresie pasma akustycznego (zaczyna działać już od ok. 100 Hz), może także spełniać rolę izolacji termicznej w suchych miejscach wnętrza kabiny (np. za podsufitką dachu) 
  • materiał bazowy:  specjalistyczny poliuretan "z pamięcią" zaimpregnowany innowacyjnym preparatem dźwiękochłonnym, porowata gąbczasta struktura z kombinacją półotwartych i częściowo zamkniętych komórek o dużej gęstości, zróżnicowanym rozmiarze i kształcie 
  • profilowanie typu "fala" zwiększa aktywną powierzchnię dźwiękochłonną, dzięki czemu absorpcja dźwięku jest znacznie wyższa w porównaniu ze standardowymi materiałami o płaskiej powierzchni  
  • materiał charakteryzuje się tzw. "efektem pamięci kształtu", czyli właściwością spowolnionego powrotu do pierwotnej postaci po mocnym ściśnięciu - rozprężając się powoli z niewielką siłą, dokładniej wypełnia szczeliny i wolną przestrzeń pomiędzy dwoma sąsiadującymi elementami nadwozia lub tapicerki 
  • najbardziej efektywna redukcja hałasu w paśmie częstotliwości powyżej 500 Hz
  • poziom absorpcji dźwięku:  do 90% 
  • wymiary arkusza:  500x400 mm
  • powierzchnia arkusza:  0,20 m2
  • waga arkusza:  0,27 kg  (1,35 kg/m2) 
  • ilość arkuszy w opakowaniu zbiorczym:  5 szt. / 1,00 m2  
  • zalecana temperatura montażu:  +10ºC do +30ºC
  • zakres temperatury stosowania i eksploatacji:  -40ºC do +100ºC
  • produkt nietoksyczny, bezwonny, odporny na wilgoć z powietrza i promieniowanie UV, nie rozkłada się pod wpływem warunków atmosferycznych przez kilkanaście lat 
  • mata piankowa może być stosowana w motoryzacji oraz w pomieszczeniach zamkniętych, w miejscach nie narażonych na bezpośrednie działanie wody
  • wyprodukowano w Ukrainie przez CTK Ltd. zgodnie ze standardami zarządzania jakością ISO 9001:2008, SIC.02.040.1344     
  • zastosowanie w samochodzie:  w suchych miejscach za lub pomiędzy panelami i elementami tapicerki wewnątrz kabiny - np. tył boczków drzwiowych, osłony słupków A/B/C, dach za podsufitką, deska rozdzielcza, konsola tunelu środkowego, ściana grodziowa silnika od strony kabiny, tylne wewnętrzne nadkola, boczki bagażnika i obszar tylnych błotników, itp. - w przypadku wyciszania metalowych elementów nadwozia, należy montować jako ostatnią warstwę akustyczną (drugą lub trzecią) na podłożu, które najpierw zostało wytłumione antywibracyjną matą alu-butylową i dodatkowo odizolowane pianką termo-akustyczną 
  • cena za 1 arkusz o wymiarach 50x40cm  (0,20 m2)

 

 

JAK SKUTECZNIE WYCISZYĆ SAMOCHÓD ?
Najwyższy poziom wyciszenia wnętrza kabiny pojazdu można osiągnąć jedynie poprzez kompleksowe wygłuszenie (wytłumienie oraz akustyczne odizolowanie i wyciszenie) wszystkich kluczowych elementów nadwozia i wnętrza, montując na te elementy warstwowo (w miarę możliwości i dostępnego miejsca) trzy różne rodzaje najbardziej skutecznych materiałów najwyższej klasy, gdzie każdy z nich posiada inne właściwości akustyczne, działa w innym zakresie częstotliwości i spełnia inną rolę. Są nimi:

  • warstwa 1 - wysoko efektywne materiały antywibracyjne tłumiące drgania i rezonanse elementów nadwozia oraz dodatkowo izolujące wnętrze od zewnętrznego hałasu, którymi są wysokiej jakości maty na bazie butylu, aluminium i polimerów o możliwie najwyższej wartości współczynnika MLF (np. maty tłumiące CTK Dominator, CTK Premium, CTK Standard Professional),
  • warstwa 2 - piankowe izolacje-bariery dźwiękowe o strukturze zamkniętych komórek, blokujące przedostawanie się hałasu drogowego do wnętrza kabiny oraz dodatkowo termicznie izolujące wnętrze przed nadmiernym nagrzewaniem i szybkim wychładzaniem (np. pianki kauczukowe CTK Elastic, CTK Elastic F, pianki polietylenowe CTK TempoFix), 
  • warstwa 2 / 3 - miękkie, porowate materiały pochłaniające dźwięk o strukturze otwartych i/lub częściowo zamkniętych komórek, które oprócz właściwości dźwiękochłonnych, pełną jednocześnie rolę przekładek amortyzujących i tłumiących rezonanse plastikowych elementów tapicerki oraz redukują trzeszczenie i skrzypienie tych elementów (np. poliuretanowe pianki dźwiękochłonne CTK SilenceFix, CTK WaveFix, maty wyciszające na bazie włókniny CTK CaiMat). Dla najlepszego efektu podczas wyciszania hałasu drogowego zaleca się także montaż membrany akustycznej CTK Block Pro, jako ostatniej trzeciej warstwy na dolnych poziomych elementach karoserii.