CTK Standard DoorKit
Zestaw optymalnie dobranych trzech rodzajów efektywnych materiałów do wygłuszenia pary drzwi samochodowych, arkusze o wymiarach 37x50 cm. Zestaw zawiera:
- CTK Standard Professional 2 mm (8 szt. / 1,48 m2)
Maty tłumiące na bazie butylu i aluminium do redukcji drgań blachy i tapicerki drzwi powstających podczas jazdy samochodu oraz na skutek pracy systemu audio. Maty powinny być naklejone bezpośrednio na wewnętrzne i zewnętrzne blachy komór drzwiowych (wystarczająco ok. 70-80% powierzchni) oraz punktowo w kilku miejscach na większych i najbardziej rezonujących płaskich powierzchniach boczków tapicerki drzwiowej.
- CTK Elastic 6 mm (2 szt. / 0,37 m2)
Wodoodporna kauczukowa pianka termo-akustyczna montowana jako druga warstwa na matach tłumiących wewnątrz komór drzwiowych w celu poprawy izolacji akustycznej przedziału pasażerskiego.
- CTK LineFix 7 mm (4szt. / 0,74 m2)
Wysokiej jakości bardzo miękka pianka dźwiękochłonna klasy Premium z efektem "pamięci kształtu" (powolne rozprężanie po ściśnięciu) do wyciszenia tylnej powierzchni boczków drzwiowych.
MONTAŻ (wideo): https://www.youtube.com/embed/KfiaVrk3sSQ
OPIS MATERIAŁÓW WCHODZĄCYCH W SKŁAD ZESTAWU:
CTK Standard PRO 2.0
CTK Standard Professional (PRO) to wysokiej jakości zaawansowany technologicznie materiał pochłaniający wibracje w postaci samoklejącej maty wykonanej na bazie kompozytu kauczuku butylowego i specjalistycznych dodatków polimerowych. Z zewnętrznej strony znajduje się przetłaczana aluminiowa folia o grubości 100 mikrometrów (0,1 mm), która wzmacnia i mechanicznie ochrania materiał tłumiący oraz dodatkowo polepsza jego właściwości akustyczne. Dzięki specjalnie dobranemu kompozytowi kauczuku butylowego uzyskano wysoką elastyczność montażową, umiarkowaną wagę oraz bardzo wysoką lepkość i przyczepność do podłoża (porównywalne z matami Premium), przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej skuteczności tłumienia wibracji na poziomie, jaki oferują podobne materiały o większej grubości i wyższej wadze. Maty CTK Standard PRO przeznaczone są do efektywnego wytłumiania drgań oraz rezonansów akustycznych elementów karoserii i tapicerki samochodu w celu podwyższenia komfortu jazdy (redukcja hałasu) oraz poprawy właściwości akustycznych sprzętu audio.
- samoklejąca mata tłumiąca drgania i wibracje klasy profesjonalnej
- grubość całkowita: 2,0 mm +/- 0,2 mm
- grubość aluminiowej folii: 0,1 mm (100 µm)
- materiał: wysokotechnologiczny kompozyt kauczuku butylowego i specjalistycznych polimerów o bardzo wysokiej lepkości wzmocniony aluminiową folią
- MLF (współczynnik stratności mechanicznej) - skuteczność tłumienia wibracji: > 0,30
- wymiary arkusza: 370x500 mm (0,185 m2)
- waga 1 arkusza: 0,65 kg (3,51 kg/m2)
- zalecana temperatura montażu: +10ºC do +30ºC
- zakres temperatury stosowania i eksploatacji: -50ºC do +140ºC
- duża elastyczność oraz wysoka skuteczność działania w szerokim zakresie temperatur
- wysoka początkowa przyczepność do podłoża z maksimum osiąganym po kilkunastu do kilkudziesięciu godzinach od naklejenia (zależy od temperatury), samowulkanizacja
- produkt o właściwościach antykorozyjnych i uszczelniających, wodoodporny, nie zawiera domieszek bitumicznych (bez smoły i asfaltu)
- produkt nietoksyczny, nie wydziela przykrych zapachów, może być stosowany w motoryzacji i w pomieszczeniach zamkniętych
- cechy wizualne: aluminiowa folia w kolorze czarnym z prostokątnymi przetłoczeniami, nadrukowana żółta grafika
- wyprodukowano w Ukrainie przez CTK Ltd. zgodnie ze standardami zarządzania jakością ISO 9001:2008, SIC.02.040.1344
- zastosowanie materiału z zestawu DoorKit: jako pierwsza warstwa na zewnętrzne i wewnętrzne blachy komór drzwiowych i otwory technologiczne oraz miejscowo na większe płaskie fragmenty tylnej powierzchni boczków drzwiowych
- ilość w zestawie DoorKit: 8 arkuszy o wymiarach 37x50 cm (1,48 m2)
CTK Elastic 6
Samoprzylepna, miękka i lekka mata termo-akustyczna na bazie spienionej, elastycznej gumy (kauczuk syntetyczny i uszlachetniające dodatki) z kombinacją zamkniętych komórek o zróżnicowanym kształcie i wielkości. Taka konstrukcja sprawia, że materiał ten łączy pozornie sprzeczne ze sobą właściwości, a mianowicie - skutecznie pochłania i redukuje hałas (co zazwyczaj jest cechą materiałów z komórkami otwartymi na bazie poliuretanu, które absorbują wodę) oraz jednocześnie zapewnia bardzo wysoki poziom izolacji (blokowania) dźwięku i ciepła, zachowując przy tym całkowitą odporność na wilgoć i bezpośrednie działanie wody. Dzięki tym właściwościom CTK Elastic jest jednym z najbardziej wydajnych na rynku materiałem przeznaczonym do termicznej i akustycznej izolacji pojazdów. Pianki CTK Elastic stosowane są jako wydajne izolatory termiczne zapobiegające nadmiernemu nagrzewaniu lub wychładzaniu się wnętrza pojazdu oraz przede wszystkim, jako bardzo skuteczne bariery akustyczne izolujące kabinę od zewnętrznego hałasu drogowego. Dzięki właściwościom olejo i wodoodpornym pianki te mogą być naklejane na prawie wszystkich elementach nadwozia samochodu oraz wewnątrz komór drzwiowych. W celu osiągnięcia najlepszego efektu zaleca się stosowanie jako drugą warstwę naklejaną na elementach nadwozia, które wcześniej zostały wytłumione alu-butylową matą antywibracyjną.
- wodoodporna, samoprzylepna, lekka, elastyczna mata piankowa do wyciszania oraz termicznej i akustycznej izolacji wnętrza kabiny pojazdów
- grubość: 6,0 mm
- materiał bazowy: spieniona guma kauczukowa, komórki zamknięte o zróżnicowanym kształcie i wielkości, kolor czarny
- przewodność cieplna: 0,032 - 0,034 W/m2
- izolacja akustyczna DIN 4109: do 36 dB (A)
- wymiary arkusza: 370x500 mm (0,185 m2)
- waga 1 arkusza: 0,09 kg (0,50 kg/m2)
- zalecana temperatura montażu: +10ºC do +30ºC
- zakres temperatury stosowania i eksploatacji: -45ºC do +105ºC
- produkt wodoodporny, olejoodporny, nietoksyczny, bezwonny, odporny na rozwój mikroorganizmów, bakterii i pleśni, nie zawiera azbestu, nie absorbuje wilgoci i nie rozkłada się pod wpływem warunków atmosferycznych przez wiele lat
- mata może być stosowana w motoryzacji i w pomieszczeniach zamkniętych, nie wywołuje żadnych reakcji alergicznych
- wyprodukowano przez CTK Ltd. zgodnie ze standardami zarządzania jakością ISO 9001:2008, SIC.02.040.1344
- zastosowanie materiału z zestawu DoorKit: wewnętrzna powierzchnia komór drzwiowych, jako druga warstwa naklejana na wcześniej zamontowaną alu-butylową matę tłumiącą
- ilość w zestawie DoorKit: 2 arkusze o wymiarach 37x50 cm (0,37 m2)
CTK LineFix 7
Jeden z najbardziej efektywnych i najskuteczniejszych w działaniu materiałów dźwiękochłonnych z najwyższej klasy Premium, jakie są obecnie dostępne na rynku o podobnej grubości. CTK LineFix 7, to samoprzylepna, bardzo elastyczna, bardzo miękka i delikatna w dotyku mata dźwiękochłonna na bazie specjalistycznego poliuretanu zaimpregnowanego preparatem dźwiękochłonnym. Charakteryzuje się wysoką zdolnością pochłaniania dźwięku (hałasu) w zakresie średnich i wysokich częstotliwości (szum, świst) oraz dobrymi właściwościami termo-izolacyjnymi. Dźwiękochłonny impregnat dodatkowo poprawia właściwości akustyczne, chroni przed wchłanianiem wilgoci z powietrza, rozwojem drobnoustrojów, pleśni i bakterii oraz zabezpiecza materiał bazowy przed starzeniem. Pianki CTK LineFix 7 posiadają porowatą strukturę z kombinacją otwartych i częściowo zamkniętych komórek o dużej gęstości, zróżnicowanych wymiarach i nieregularnych kształtach. Komórki zamknięte dobrze izolują/blokują hałas i ciepło, a komórki otwarte skutecznie pochłaniają dźwięk wewnątrz swej nieregularnej struktury. Dzięki temu, maty piankowe LineFix 7 działają równocześnie w dwóch różnych obszarach, gdyż posiadają kluczowe właściwości, jakimi charakteryzują się zarówno materiały absorbujące dźwięk, jak i materiały izolujące hałas. Pianka charakteryzuje się również tak zwanym "efektem pamięci kształtu", czyli posiada właściwość powolnego powrotu do pierwotnej postaci po mocnym ściśnięciu. Rozprężając się powoli z niewielką siłą, dokładniej wypełnia szczeliny i wolną przestrzeń pomiędzy dwoma sąsiadującymi panelami, elementami nadwozia lub tapicerki samochodu, bez ryzyka ich odkształcania i wypychania z zatrzaskiwanych elementów mocujących. Dzięki bardzo miękkiej i elastycznej strukturze, pianki CTK LineFix 7 są bardzo łatwe w montażu na płaskich oraz nieregularnych powierzchniach, nawet o bardzo skomplikowanym kształcie. Najbardziej efektywnie działają w szerokim zakresie częstotliwości powyżej 1000 Hz, zapewniając kilka razy wyższą absorpcję dźwięku niż inne standardowe materiały wyciszające o podobnej grubości. Bardzo łagodna sprężystość, niewielka grubość po ściśnięciu oraz zdolność spowolnionego dopasowywania się do kształtu szczelin i wolnej przestrzeni pomiędzy dwoma elementami sprawia, że maty dźwiękochłonne CTK LineFix 7 doskonale sprawdzają się także jako materiał uszczelniający szczeliny, redukujący trzaski, skrzypienie oraz rezonanse plastikowych paneli kabiny i elementów tapicerki samochodowej (boczki drzwiowe, kokpit, konsola tunelu środkowego, słupki, itp.), pełniąc rolę miękkiej, amortyzującej i wyciszającej przekładki, pomiędzy dwoma drgającymi płaszczyznami, np. pomiędzy boczkiem drzwiowym i wewnętrznym poszyciem drzwi. Materiał ten, może być również stosowany do redukcji grzechotania wiązek elektrycznych, wyciszania skrzypienia zatrzaskiwanych kołków montażowych oraz innych połączeń elementów plastikowych.
- samoprzylepna, bardzo elastyczna i bardzo miękka mata piankowa o wysokiej zdolności pochłaniania dźwięku w paśmie średnich i wysokich częstotliwości
- materiał bazowy: specjalistyczny poliuretan z efektem "pamięci kształtu" zaimpregnowany innowacyjnym preparatem dźwiękochłonnym, porowata gąbczasta struktura z kombinacją otwartych i częściowo zamkniętych komórek o dużej gęstości, zróżnicowanym rozmiarze i kształcie
- najbardziej efektywna redukcja hałasu w paśmie częstotliwości powyżej 1000 Hz
- grubość: 7 mm
- poziom absorpcji dźwięku: do 60%
- wymiary arkusza: 370x500 mm
- powierzchnia arkusza: 0,185 m2
- waga arkusza: 0,10 kg (0,53 kg/m2)
- zalecana temperatura montażu: +10ºC do +30ºC
- zakres temperatury stosowania i eksploatacji: -40ºC do +100ºC
- produkt nietoksyczny, bezwonny, odporny na wilgoć i promieniowanie UV, nie rozkłada się pod wpływem warunków atmosferycznych przez kilkanaście lat
- mata piankowa może być stosowana w motoryzacji oraz w pomieszczeniach zamkniętych, w miejscach nienarażonych na bezpośrednie działanie wody
- wyprodukowano przez CTK Ltd. zgodnie ze standardami zarządzania jakością ISO 9001:2008, SIC.02.040.1344
- zastosowanie materiału z zestawu DoorKit: bezpośrednio na tylną powierzchnię boczków tapicerki drzwiowej lub jako druga warstwa, jeśli powierzchnia boczków drzwiowych została wcześniej dodatkowo wytłumiona matą alu-butylową
- ilość w zestawie DoorKit: 4 arkusze o wymiarach 37x50 cm (0,74 m2)
MONTAŻ MATERIAŁÓW Z ZESTAWU "CTK Standard DOORKIT" ( wideo: https://www.youtube.com/embed/KfiaVrk3sSQ )
W celu osiągnięcia maksymalnego efektu należy odpowiednio zaplanować pracę i dobrze podzielić materiały dostarczone w zastawie. Pozwoli to na najbardziej efektywne wykorzystanie ich właściwości i uniknięcie niepotrzebnych strat w wyniku aplikacji materiału na powierzchniach, które mają mniejsze znaczenie dla osiągnięcia zadowalającego efektu końcowego. Bardzo dobry efekt można osiągnąć już przy pokryciu matami i piankami ok. 70-80% powierzchni blach i boczków drzwi. Nie ma konieczności oklejania matami tłumiącymi i pianką termo-akustyczną grubych podwójnych profili lub innych sztywnych wzmocnień wewnątrz komór drzwiowych.
- Maty tłumiące "CTK Standard Professional" są samoklejące, elastyczne i łatwe do nakładania na powierzchniach o płaskim i nieregularnym kształcie. Można je montować bez konieczności podgrzewania, jednak najwyższy komfort pracy uzyskuje się przy temperaturze otoczenia powyżej +10ºC. Oklejana powierzchnia musi być sucha, czysta i bardzo dobrze odtłuszczona. W celu maksymalnego wykorzystania właściwości tłumiących naklejaną matę należy solidnie docisnąć, np. za pomocą wałka (rolki), aby dokładnie przylegała do całej powierzchni wytłumianego podłoża bez tworzenia przestrzeni z pęcherzami powietrza. Samoklejąca warstwa butylowa posiada właściwości samowulkanizujące, dzięki czemu po pewnym czasie przyczepność materiału do podłoża jeszcze bardziej wzrasta, tworząc spójną całość. Aby maksymalnie wykorzystać materiał, matę należy nakładać możliwie szerokimi odcinkami, najlepiej przyciętymi do kształtu i rozmiaru wytłumianej powierzchni. Każdy element należy naklejać obok siebie "na styk" z sąsiednim, unikając tym strat w wyniku nakładania maty na matę w miejscu ich łączenia. Matą tłumiącą drgania powinny być pokryte wewnętrzne i zewnętrzne blachy komór drzwiowych (wystarczy ok. 70-80% powierzchni). Należy również zakleić (uszczelnić) większe otwory technologiczne występujące w zewnętrznej powierzchni komór drzwiowych (powierzchnia montażu głośników).
- Wewnątrz komór drzwiowych, na odtłuszczoną aluminiową folię maty tłumiącej należy nakleić drugą warstwę wygłuszającą w postaci wodoodpornej pianki termo-akustycznej "CTK Elastic 6". Należy nią pokryć płaską powierzchnię wewnątrz komór drzwiowych z pominięciem grubych wewnętrznych poziomych wzmocnień.
- Piankę dźwiękochłonną "CTK LineFix 7" należy nakleić na tylnej powierzchni boczków tapicerki drzwiowej. Piankę można przycinać i nakładać mniejszymi fragmentami, aby ją lepiej dopasować do mocniej przetłoczonej powierzchni boczków. Przed zamontowaniem pianki dźwiękochłonnej, zaleca się naklejenie przynajmniej kilku kawałków (pasków) maty tłumiącej drgania na większe płaskie i najbardziej rezonujące powierzchnie boczków drzwiowych.
UWAGA! - pianka "CTK LineFix 7" jest nasączona oleistym impregnatem, który podczas pracy pozostawia na dłoniach tłustą warstwę. Impregnat jest bezpieczny dla zdrowia, ale w przypadku kontaktu z warstwą klejącą bardzo osłabia jej przyczepność do podłoża lub wręcz uniemożliwia przyklejenie. Należy zwracać uwagę, aby oklejana powierzchnia zawsze była dobrze odtłuszczona, a warstwa kleju na piance nie była dotykana i miała kontaktu z tym impregnatem.
JAK SKUTECZNIE WYCISZYĆ SAMOCHÓD ?
Najwyższy poziom wyciszenia wnętrza kabiny pojazdu można osiągnąć jedynie poprzez kompleksowe wygłuszenie (wytłumienie oraz akustyczne odizolowanie i wyciszenie) wszystkich kluczowych elementów nadwozia i wnętrza, montując na te elementy warstwowo (w miarę możliwości i dostępnego miejsca) trzy różne rodzaje najbardziej skutecznych materiałów najwyższej klasy, gdzie każdy z nich posiada inne właściwości akustyczne, działa w innym zakresie częstotliwości i spełnia inną rolę. Są nimi:
- warstwa 1 - wysoko efektywne materiały antywibracyjne tłumiące drgania i rezonanse elementów nadwozia oraz dodatkowo izolujące wnętrze od zewnętrznego hałasu, którymi są wysokiej jakości maty na bazie butylu, aluminium i polimerów o możliwie najwyższej wartości współczynnika MLF (np. maty tłumiące CTK Dominator, CTK Premium, CTK Standard Professional),
- warstwa 2 - piankowe izolacje-bariery dźwiękowe o strukturze zamkniętych komórek, blokujące przedostawanie się hałasu drogowego do wnętrza kabiny oraz dodatkowo termicznie izolujące wnętrze przed nadmiernym nagrzewaniem i szybkim wychładzaniem (np. pianki kauczukowe CTK Elastic, CTK Elastic F, pianki polietylenowe CTK TempoFix),
- warstwa 2 / 3 - miękkie, porowate materiały pochłaniające dźwięk o strukturze otwartych i/lub częściowo zamkniętych komórek, które oprócz właściwości dźwiękochłonnych, pełną jednocześnie rolę przekładek amortyzujących i tłumiących rezonanse plastikowych elementów tapicerki oraz redukują trzeszczenie i skrzypienie tych elementów (np. poliuretanowe pianki dźwiękochłonne CTK SilenceFix, CTK WaveFix, maty wyciszające na bazie włókniny CTK CaiMat). Dla najlepszego efektu podczas wyciszania hałasu drogowego zaleca się także montaż membrany akustycznej CTK Block Pro, jako ostatniej trzeciej warstwy na dolnych poziomych elementach karoserii.