CTK SilenceFix 5 - impregn. pianka dźwiękochłonna

samoklejąca, impregnowana pianka dźwiękochłonna klasy Profi do wyciszania boczków drzwi i wnętrza kabiny - grubość 5mm, 1szt. 50x40cm, 0.2m2

  • Dodaj recenzję:
  • Producent: CTK
  • Dostępność: dostępny

  • 27,00 zł
  • szt.

CTK SilenceFix 5
Samoprzylepna, bardzo lekka i elastyczna mata piankowa klasy Profesjonalnej o strukturze gąbczastej, charakteryzująca się dużą efektywnością pochłaniania dźwięku (hałasu), zaimpregnowana specjalnym kompozytem polimerowym z uszlachetniającymi dodatkami. Dźwiękochłonny impregnat dodatkowo poprawia właściwości akustyczne, chroni przed wilgocią, zabezpiecza przed starzeniem się materiału bazowego oraz nadaje mu specyficzną zdolność powolnego powracania do pierwotnego kształtu po wcześniejszym ściśnięciu (tzw. efekt pamięci kształtu). Maty wyciszające CTK SilenceFix są miękkie i łatwe w montażu na powierzchniach o płaskim lub skomplikowanym kształcie. Przeznaczone są do stosowania wewnątrz pojazdów, przede wszystkim za elementami tapicerki i podsufitki, jako bardzo efektywny materiał pochłaniający hałas w zakresie średnich i wysokich częstotliwości (szum, świst, itp.). Dzięki nieagresywnej sprężystości oraz zdolności dopasowywania się do kształtu, pianki dźwiękochłonne CTK SilenceFix doskonale nadają się również do tłumienia trzasków, skrzypienia i rezonansów plastikowych elementów kabiny i tapicerki samochodowej (np. boczki drzwiowe, podsufitka, kokpit, konsola środkowa, itp), pełniąc rolę miękkiej, amortyzującej i nie wchłaniającej wilgoci przekładki pomiędzy dwoma drgającymi płaszczyznami (np. pomiędzy boczkiem i wewnętrznym poszyciem drzwi). 

 

 

PODSTAWOWE PARAMETRY:

  • samoprzylepna, bardzo elastyczna i miękka mata piankowa klasy Profesjonalnej o dużej efektywności pochłaniania dźwięku w zakresie średnich i wysokich częstotliwości z właściwością powolnego powracania do pierwotnego kształtu po ściśnięciu (tzw. efekt pamięci kształtu)
  • grubość:  5,0 mm  
  • materiał bazowy:  spieniony poliuretan nasączony dźwiękochłonnym impregnatem, komórki otwarte o zróżnicowanej wielkości 
  • najbardziej efektywna redukcja hałasu w paśmie częstotliwości powyżej 1200 Hz
  • poziom absorpcji dźwięku:  do 50% 
  • wymiary arkusza:  500x400 mm
  • powierzchnia arkusza:  0,20 m2
  • waga arkusza:  0,06 kg  (0,30 kg/m2) 
  • ilość arkuszy w opakowaniu zbiorczym:  25 szt. / 5,00 m2  
  • zalecana temperatura montażu:  +10ºC do +30ºC
  • zakres temperatury stosowania i eksploatacji:  -40ºC do +100ºC
  • produkt nietoksyczny, bezwonny, odporny na wilgoć i promieniowanie UV, nie rozkłada się pod wpływem warunków atmosferycznych nawet do 20 lat
  • mata piankowa może być stosowana w motoryzacji i w pomieszczeniach zamkniętych
  • wyprodukowano w Ukrainie przez CTK Ltd. zgodnie ze standardami zarządzania jakością ISO 9001:2008, SIC.02.040.1344      
  • zastosowanie w samochodzie:  boczki drzwiowe, plastikowe panele i elementy tapicerki wewnątrz kabiny, tunel środkowy, deska rozdzielcza, dach, nadkola wewnętrzne, boczki bagażnika, okładziny słupków A/B/C 
  • cena za 1 arkusz o wymiarach 50x40cm  (0,20 m2)

 

 

JAK SKUTECZNIE WYCISZYĆ SAMOCHÓD ?
Najwyższy poziom wyciszenia wnętrza kabiny pojazdu można osiągnąć jedynie poprzez kompleksowe wygłuszenie (wytłumienie oraz akustyczne odizolowanie i wyciszenie) wszystkich kluczowych elementów nadwozia i wnętrza, montując na te elementy warstwowo (w miarę możliwości i dostępnego miejsca) trzy różne rodzaje najbardziej skutecznych materiałów najwyższej klasy, gdzie każdy z nich posiada inne właściwości akustyczne, działa w innym zakresie częstotliwości i spełnia inną rolę. Są nimi:

  • warstwa 1 - wysoko efektywne materiały antywibracyjne tłumiące drgania i rezonanse elementów nadwozia oraz dodatkowo izolujące wnętrze od zewnętrznego hałasu, którymi są wysokiej jakości maty na bazie butylu, aluminium i polimerów o możliwie najwyższej wartości współczynnika MLF (np. maty tłumiące CTK Dominator, CTK Premium, CTK Standard Professional),
  • warstwa 2 - piankowe izolacje-bariery dźwiękowe o strukturze zamkniętych komórek, blokujące przedostawanie się hałasu drogowego do wnętrza kabiny oraz dodatkowo termicznie izolujące wnętrze przed nadmiernym nagrzewaniem i szybkim wychładzaniem (np. pianki kauczukowe CTK Elastic, CTK Elastic F, pianki polietylenowe CTK TempoFix), 
  • warstwa 2 / 3 - miękkie, porowate materiały pochłaniające dźwięk o strukturze otwartych i/lub częściowo zamkniętych komórek, które oprócz właściwości dźwiękochłonnych, pełną jednocześnie rolę przekładek amortyzujących i tłumiących rezonanse plastikowych elementów tapicerki oraz redukują trzeszczenie i skrzypienie tych elementów (np. poliuretanowe pianki dźwiękochłonne CTK SilenceFix, CTK WaveFix, maty wyciszające na bazie włókniny CTK CaiMat). Dla najlepszego efektu podczas wyciszania hałasu drogowego zaleca się także montaż membrany akustycznej CTK Block Pro, jako ostatniej trzeciej warstwy na dolnych poziomych elementach karoserii.