metalizowana wodoodporna mata kauczukowa do termicznej i akustycznej izolacji dachu, maski silnika, nadkoli pojazdów - grubość 10mm, 1szt. 50x40cm, 0,2m2
CTK Elastic F 10
Samoprzylepna, elastyczna i lekka mata termo-akustyczna na bazie spienionej gumy (kauczuk syntetyczny i uszlachetniające dodatki), której strukturę stanowi kombinacja zamkniętych komórek o zróżnicowanym kształcie i wielkości. Jest to taki sam materiał jak CTK Elastic (bez F), lecz posiadający na zewnątrz warstwę wzmacniającej folii aluminiowej, która odbija ciepło i dźwięk, zwiększając tym izolację termiczną i akustyczną. Taka konstrukcja sprawia, że materiał ten łączy w sobie pozornie sprzeczne właściwości, a mianowicie - skutecznie pochłania i redukuje hałas (co zazwyczaj jest cechą gąbczastych materiałów poliuretanowych z komórkami otwartymi, które absorbują wodę) oraz jednocześnie zapewnia bardzo wysoki poziom izolacji (blokowania) hałasu i ciepła, zachowując przy tym całkowitą wodoodporność. Dzięki tym właściwościom, CTK Elastic F jest jednym z najbardziej wydajnych na rynku materiałem przeznaczonym do termicznej i akustycznej izolacji wnętrza pojazdów oraz urządzeń przemysłowych (obudowy maszyn, klimatyzatorów, agregatów, itp.). Samoprzylepne maty na bazie spienionej, elastycznej gumy kauczukowej można bardzo łatwo montować na powierzchniach o płaskiej lub łagodnie nieregularnej powierzchni (należy unikać mocno wygiętych przetłoczeń i szorstkich powierzchni). Maty CTK Elastic F przeznaczone są do stosowania głównie pod pokrywą (maską) komory silnika oraz wewnątrz kabiny samochodu, jako bardzo skuteczne bariery akustyczne izolujące kabinę od zewnętrznego hałasu drogowego, a także jako wydajne izolatory termiczne redukujące nagrzewanie się wnętrza pojazdu w upalne dni oraz spowalniające wychładzanie kabiny w zimie. Produkt jest elastyczny, olejoodporny, wodoodporny, niepalny i nie wydziela toksyn po podgrzaniu do 120 °C. Pozwala to na stosowanie go prawie na wszystkich wewnętrznych i zewnętrznych elementach nadwozia samochodu, jak pokrywa komory silnika, dach, podłoga, nadkola, boki bagażnika oraz wnętrze komór drzwiowych. Odporność na wilgoć, rozwój bakterii i pleśni sprawiają, że maty CTK Elastic F doskonale spisują się również pod podłogowymi wykładzinami samochodowymi jako skuteczny materiał wyciszający i blokujący przedostawanie się hałasu drogowego do wnętrza kabiny pojazdu. W celu osiągnięcia najlepszego efektu, zaleca się stosowanie razem z samoprzylepnymi matami alu-butylowymi służącymi do wytłumiania drgań i rezonansów podłoża. Piankę termo-akustyczną CTK Elastic F należy naklejać jako drugą warstwę na elementach nadwozia, które wcześniej zostały wytłumione alu-butylową matą antywibracyjną. Produkt nie jest zalecany do wyciszania boczków drzwiowych i podobnych elementów tapicerki o bardzo nieregularnej powierzchni z głębokimi i ostrymi przetłoczeniami.
PODSTAWOWE PARAMETRY:
JAK SKUTECZNIE WYCISZYĆ SAMOCHÓD ?
Najwyższy poziom wyciszenia wnętrza kabiny pojazdu można osiągnąć jedynie poprzez kompleksowe wygłuszenie (wytłumienie oraz akustyczne odizolowanie i wyciszenie) wszystkich kluczowych elementów nadwozia i wnętrza, montując na te elementy warstwowo (w miarę możliwości i dostępnego miejsca) trzy różne rodzaje najbardziej skutecznych materiałów najwyższej klasy, gdzie każdy z nich posiada inne właściwości akustyczne, działa w innym zakresie częstotliwości i spełnia inną rolę. Są nimi: